I virkeligheden er jeg priviligeret

Jeg er priviligeret, at jeg har fået en plads på Lotto Soudal Ladies i 2017. Efter 5 år uden at være i rigtig elite konkurrence har belgierne givet mig muligheden for at prøve det professionelle liv af igen. Men det er ikke bare nemt! Som kvinderytter er der ikke mange penge i gamet og en kvinde som mig, er fx nødt til at arbejde ved siden af cyklingen for at få tingene til at løbe rundt. Heldigvis, så er jeg uddannet fysioterapeut og jeg ELSKER mit arbejde. Skal jeg være helt ærlig, så ville jeg nok gerne fokusere 100% på at cykle de næste par år, men det kan ikke lade sig gøre. Og når det nu engang er sådan, så er det bare helt fantastisk at jeg har fået arbejde på Fysio Danmark klinikken i Bagsværd. Mira og Peter, ejerne af stedet, er tidligere elitesportsfolk og fandt hurtigt forståelse for min situation. Uden den forståelse havde vi ikke kunne lave en aftale som giver mig friheden til at træne og rejse i den grad det kræver at cykle verden rundt. I virkeligheden tror jeg måske det er meget sundt, at man har andet i sit liv end kun cykelløb. Én ting jeg har lært i alle mine år væk fra sporten er, at livet er fyldt med guldkorn. Det handler blot om at række ud efter dem og nyde det! Uanset hvad det er! Der er andet end cykelløb i verden og skulle jeg en dag blive forhindret i at gøre det jeg satser på og elsker, så ved jeg inde i mig selv, at der er andet jeg er god til og kan kaste mig over. Men lige nu, så er cyklen det primære i mit fokus!

Og jeg glæder mig til at gå 2017 i møde!! 🙂

Lige nu sidder jeg og nyder en stille fredag formiddag inden turen går til styrkecentret og dernæst til arbejdet. I dag skal jeg deltage i en skulder workshop som jeg ser meget frem til. Af alle de led der er i kroppen, der er skulderen svær en at lege med!  I dag bliver jeg en smule klogere på det hele.

Skriv et svar

