Ladies Cup, Copenhagen

I morgen starter Københavns traditionsrige 6 dagesløb og i den forbindelse er der i år kommet et 3 dagesløb for kvinderne under navnet “Ladies Cup”. Cuppen forløber over 4 afdelinger hvoraf København er den 4 og sidste. De 12 bedste kvinder kvalificerer til finalen den 17 marts på Mallorca.

img_6379

img_6409Det er et fedt tiltag og godt for damecyklingen og jeg glæder mig til at køre i København foran et hjemmepublikum. Jeg kørte 2 afdeling i Amsterdam i midten af december hvor jeg kørte mig til en samlet 3. plads. Det var vildt fedt at køre baneræs igen, og Amsterdam var faktisk mit første “rigtige” løb siden OL i Beijing 2008. Endnu sjovere var det at mærke, at jeg kunne være med i toppen trods mine mange års fravær. Jeg ved godt det ikke er World Cup niveau, men for mig er det en fed måde at komme tilbage til banecyklingen på.

3 afdeling blev afgjort i Berlin i går. Her med dansk sejr i vores danske verdensmester Amalie – så der er noget at leve op til. Er lidt ærgerlig over, at Amalie ikke kører med i Danmark, men reglerne siger, at hver kvinde kun må deltage i 2 afdelinger. Så sådan må det være.

Sidder lige nu i sofaen og slapper af inden jeg skal ud på min sidste “rigtige” træningstur” på de danske landeveje i 14 dage. På søndag rejser jeg direkte til Calpe hvor jeg skal i træningslejr med Lotto Soudal pigerne. Det bliver SÅ dejligt at komme sydpå og mærke solen. Sæsonstarten nærmer sig og jeg trænger til at komme lidt væk fra hverdagen herhjemme og stille skarpt mod år 2017.

Skriv et svar

