Vejrguderne har tilsmilet mig

Den danske vinter er ikke altid sjov at komme igennem som cykelrytter. Men i år har (7, 9, 13) været fantastisk! Vist er det gråt, koldt og blæsende… Men der kunne ligeså godt have ligget mængder af sne, det kunne have regnet og været 10000 gange værre end det har været. Det sætter man stor pris på, når man spenderer så mange timer på cyklen udendørs.

I Januar længes jeg altid sydpå til solen og flere varmegrader. Jeg var før jul meget tæt på at booke 10 dage på Mallorca, netop af samme årsag… I baggklogsskabens lys er jeg glad for at jeg valgte at blive hjemme. Via de sociale medier kan man ikke undgå at se hvordan mange ryttere i Spanien er blevet ramt af rigtig skidt vejr med storm, regn, hagl og sne!! Phew, siger jeg bare. Det er absolut ikke sjovt at være på træningslejr under de forhold. Selvfølgelig kan man træne. Men det er mentalt udfordrende at rejse fra vinterforhold til endnu værre vejrforhold når man forventer noget andet.

img_6524
Godt vintervejr i Kulhuse her til morgen 🙂

Så jeg er glad. Glad fordi jeg har kunnet cykle herhjemme i dejlige Danmark. Glad fordi vejrudsigten næste uge ser ud til at tilsmile mig. Og glad fordi jeg i sidste ende nyder at være hjemme når det ikke er løbssæson. Den 25 februar går det løs og der bliver mere end rigelige af rejse aktiviteter i 2017. Det er fedt at rejse. Men jeg ved af erfaring, at jeg på et tidspunkt opnår en vis mæthed kombineret med træthed. Og det skal man passe på med. Det vigtigste er at være frisk i hovedet!!

Balance er godt og jeg tager en dag ad gangen 🙂

 

 

Skriv et svar

