Grahamsgrød – et tip

Morgenmad er ligesom religion. Vi er alle dedikerede til noget bestemt. Jeg foretrækker et dejligt stykke hvidt brød med tandsmør og Nutella. Men jeg ved også godt, at hvis jeg spiser det hver dag, så buler jeg mere ud end godt er. Derfor bilder jeg mig selv ind, at jeg foretrækker grød. Og jo mere jeg indbilder mig, jo større er min kærlighed til moset morgenmad vokset. Men den skal pimpes!! En ren skål grød, det går ligesom bare ikke.

Her til morgen opdagede jeg til skræk og ve, at havregrynene var sluppet op. Derfor måtte jeg være kreativ og forsøgte mig med grød kogt på grahamsmel. Jeg har i en fjern fortid hørt om, at det var en mulighed, men jeg har aldrig selv testet det. Det blev det så i dag!

Jeg er positivt overrasket og er ikke færdig med grahamsgrød – det har lidt mere kant end havregryn hvis man har brug for lidt adspredelse.

Grahamsmel er fintmalet hvede som ikke er sigtet. Derfor indeholder det alle hvedens oprindelige gode og næringsrige egenskaber.

Opskrift:
40 gram grahamsmel
Vand, fx 2 deciliter.
en knivspids salt
For at gøre massen mere cremet tilføjede jeg et æg hvorefter jeg kogte det hele op igen. Æg er spækfyldt med proteiner og medfører at man bliver dejlig mæt.

Topping:
Skyr 2%
Et æble i tern
Ægte kanel

 

Skriv et svar

