Om at være i front

Mine sejre kan tælles på ganske få hænder. Jeg har i mine “tidligere” 5 år som professionel haft mange oplevelser, enkle sejr og flere hæderlige resultater – både på banen og på landevejen. Men jeg har ikke været den dér “rigtige vinder”. Jeg vi undgå at spekulere i hvorfor… Der er sikkert mange vise og uvise ord – og mange stærke modstandere.

img_6593

Men… nu fører jeg i Ballerup og jeg vundet et par løb. Det føles fantastisk dejligt 🙂 Uanset hvad, så er det altid sjovt at vinde. Det er lige meget om det er et motionsløb på heden eller et world cup løb. Selvfølgelig er et stort resultat for mange et bedre resultat, naturligvis!  Men jeg har brug for at samle selvtillid – uden at lyde krukket, så er jeg ikke vant til det der med at være i front.

Man skal ikke undervurdere det man opnår gennem erfaring. Dét at sidde i en finale er i sig selv en lille kunst, både på landevejen og på cykelbanen. Dét at være cool, dét at have overblik og troen på, at næste gang, så napper jeg hende dér. Jeg er helt sikker på at dét at vinde, skaber større chancer for at vinde igen. Fordi man tør tænke tanken og fordi man bevidst og ubevidst får nogle vinderværktøjer. Benene og formen skal selvfølgelig helst være der, men dét som sker oppe i hovedet er for mig det vigtigste.

Selvom jeg er 28 år “gammel” håber jeg stadig på at udvikle mig som rytter. Jeg er hoppet på toget og vil som det konkurrence menneske jeg er ud og jagte succes – og nyde vejen dertil 🙂

img_6591

Derfor nyder jeg og suger til mig i København i disse dage. Jeg håber at jeg i dag kan fuldføre det via de sidste 4 discipliner; Omgang på tid, udskilning, pointløb og scratch. Det er ikke slut endnu, men jeg vil gøre hvad jeg kan. Det kunne være fedt at rejse til Spanien på træningslejr med en vindergejst i bagagen.

Wish me luck!! 🙂

(Tak til www.ronbog.com for fede billeder)
One Comment Add yours

  1. Malene siger:

    Hvor er det skøn læsning 🙂Stort tillykke 👍🚴‍♀️💨håber og krydser alt for senere i dag.

    Like

Skriv et svar

