Hviledag

Selvom man som udgangspunkt er på træningslejr for at træne, så er hviledage alligevel altid noget jeg ser frem til. Stille morgener med tid til at fordøje morgenmaden, hvorefter man kan tage morgenkaffen med op på sin altan og nyde at solen står på – sådan var det for mig i dag.

2-3 stykker af pigerne valgte at spinne ben på morgenruller, 4-5 piger valgte at rulle en tur på landevejen 1,5 time og jeg valgte at lave absolut intet. “Traditionen tro”, så er de fleste lidt aktive med 1-2 timer på cyklen når de holder hviledag. Jeg er holdt op med at tro på rulleture. Jeg tror ikke på at en times rul gør hverken fra eller til. Jeg får hverken bedre eller dårligere ben af at køre en tur.

img_6747
Chantal Hoffman og mig selv i baggrunden – som I kan se er vi altan naboer!

En hviledag for mig er en dag hvor jeg gør lige præcis som det passer mig. Det kan være en kort cykeltur med caféstop eller det kan være en kort gåtur på strandpromenaden for at få frisk luft – eller absolut intet. For mig handler det ikke kun om at lade benene op til den næste træningsblok. Det handler i lige så høj grad om mentalt at slappe fuldstændigt af og lade hjernen op, uden at man absolut skal sidde på en cykel eller noget tilsvarende.

Dét er afslapning for mig.

I dag blev det til en lille gåtur inklusiv kaffe samt 40 minutters stabilitetstræning ud på eftermiddagen – præcist som jeg havde lyst til. Ellers har jeg bare hygget mig med min bog, mine holdkammerater og mine 3 måltider 🙂

Heldigvis glæder jeg mig til at komme på cyklen igen i morgen og de resterende dage!

img_6755
Nyder solnedgangen
Skriv et svar

