At træffe et valg

Via mine placeringer i henholdsvis Amsterdam og Københavns 3 dagesløb er jeg kvalificeret til finalen den 17 marts på Mallorca. Det er et fedt arrangement og endnu federe er det, at der er rigtig gode præmiepenge. Penge som er ret ekstravagant indefor kvindecykling og som helt klart gør rejsen til Mallorca meget attraktiv.

Jeg har været i syv sind. På den ene side vil jeg virkelig gerne køre finalen og på den anden side fører det en masse besvær med sig rent træningsmæssigt og rent logistisk. Finalen ligger lige mellem to perioder hvor jeg kommer til at have en masse løb i Belgien. Umiddelbart er det jo ikke svært at træne på Mallorca hvor solen forhåbentligt skinner, men omvendt, skal jeg være nogenlunde skarp den 17 marts, så kan jeg jo af samme årsag ikke træne særlig meget i dagene op til. Derudover ville det betyde et par ekstra rejsedage, som jeg gerne vil være foruden. Alternativet er en uges fed træning i fantastiske Lucca, hvor jeg principielt hellere vil spendere min tid. Der er noget over Italien jeg bare elsker!

Så… jeg har fuldt min mavefornemmelse. Der er mange som synes jeg er skruptosset, men alt inde i mig peger på Italien. I forhold til landevejs sæsonen er Lucca det rigtige valg for mig. Det vil være en uge med hygge, god træning, mental opladning og med godt selskab – og forhåbentlig er jeg dermed mere klar i første del af året!

Valget er truffet og fokus er lagt. Mallorca er lagt på hylden og jeg glæder mig til en uge i Lucca sammen med Jens og min cykel!

/Trine

Skriv et svar

