At glædes over de små ting

Jeg glæder mig meget til at skifte vinterræseren ud min nye sommercykel fra Ridley! Jeg har en skummel plan om, at jeg efter weekenden sætter gamle Vinter Stevens i stald over sommeren, men jeg er godt klar over, at den danske vinter meget vel kan vare ved lidt endnu. Jeg bevarer dog håbet weekenden over!

Man vel optimist 🙂

Forøvrigt, som en lille sjov sidehistorie, så deltog Stevens for 11 år siden i Niewsblaad og flere andre løb. De sidste 10 år har den tjent som min vinterracer. Den er ret slidt… Og jeg kæmper hver vinter en lille kamp, for at få den til at køre gnidningsfrit. Men det problem tror jeg alle med en vinterlåge kender.

Til dem som det måtte interesserer, så kan jeg fortælle, at Ridley’en her på billedet er min træningscykel, Ridley Fenix SL. Den blev anvendt som løbscykel i 2016 af en tidligere Lotto Lady. Jeg har to kopier af denne cykel, omend spritnye fra 2017 stående i Belgien. Den ene er min reservecykel og den anden er min topskarpe løbscykel. På træningslejren i Calpe var samtlige cykler med, således at vi kunne være sikre på at de er totalt ens.

Cyklen er den samme model som Lotto Soudals herrer anvender til forårsklassikerne. Senere på året skifter herrerne modellen ud med bjerg og sprinter modeller via henholdsvis Ridley Helium og Ridley Noah. Men kvinderne kører Fenix hele året ud 🙂

Den er for mit vedkommende monteret med 
Shimano Dura ace, 53-39
Kranklængde: 172,5 cm
Stages powermeter
Look Keo pedaler
Frempind og styr: Deda Zero 100
Saddelpind: Deda
Saddel: 4Za
Løbshjul: FFW
Vejer omkring de 7 kg.
Jeg har ladet mig fortælle, at den med vores bjerghjul vejer 6,8 kg.

Det er rigtig lækkert med flere cykler i sortimentet. Det forenkler logistikken igennem året en hel del, at jeg ikke behøver rejse med en cykel i flyveren hver eneste gang der skal køres cykelløb.

Skriv et svar

