En af de dage der…

Dagen i dag startede godt. Jeg stod op og var frisk og veludhvilet – totalt klar på en lang tur med CC Hillerød. Kiggede jeg ud af vinduet var det meget blæsende, men tørt! Og hvis vejrudsigten holdt stik, så kunne jeg nøjes med en times regn sidst på træningsturen…

Nogen gange oplever jeg dage hvor tingene bare går galt. I dag var sådan en dag. På vej mod Hillerød efter 5 kilometer, så fik jeg en siver på baghjulet. Jeg var heldigvis i god tid, så jeg stoppede og skiftede slange. Skidt pyt og afsted igen! Og så efter 4 kilometer, så mærkede jeg endnu engang bagdækkets “dumpen” mod asfalten… Nooo……!! Når der er regn i luften, så dækker jeg mig altid ind med mange ekstraslanger i lommen. Men når man punkterer to gange i streg, så ved man godt, at der er noget man har overset! Derfor, så måtte jeg endnu engang til at skifte slange og dobbelt tjekke dækket. Når man punkterer, så vil man som regel gerne finde den lille S***N som har forårsaget missæren. Men jeg fandt intet, hvilket er typisk! Jeg skiftede igen og kunne bare mærke, at dagen i dag, den ville blive dårlig… Der var stiv kuling fra venstre og jeg skulle tage en beslutning! Jeg endte med at køre hjem… Jeg turde ikke fortsætte med muligheden for endnu en snarlig punktering. Hvis jeg vendte hjem kunne jeg muligvis undgå at ende i en grøftekant uden lappegrejet…….

Og hvad sker der? En siver TIL på vej hjem, hvilket betød at jeg var nødt til at stå op i pedalerne hele vejen for at undgå tryk på baghjulet. Lige dér, med det pres på mine små fuglearme, der forstod jeg hvorfor de er så tynde… Der var mælkesyre overalt fra lillefinger til næsetip…

Det gik lige.

Da jeg så kom hjem, så endte jeg med en tur på cross cyklen i skoven. Jeg blev sgu’ så hidsig. Og for at det ikke skal være løgn, så knækkede kæden da jeg manglede den sidste kilometer. Og hagl kommer der også….. Jeg kan blive ved!! Jeg ved ikke hvordan I har det med den slags, men for mit vedkommende bliver hele dagen ødelagt af den slags problemer, når de rammer som en stormflod. Og jeg ved godt, at der sidder nogle derude nu, som tænker “amatør” og hvor svært kan det være at skifte en slange ordentligt. I know… Men shit happens!! Normalt kan jeg godt skifte en slange og få bugt med småstenene (eller hvad det var??!)….

Men jeg fik kørt mine timer og der kom nogle kilometer i banken – omend lidt langsommere end planlagt. Og nu sidder jeg i sofaen og giver mig selv en belønning i form af en bid mørk chokolade.

img_6940
Kan i øvrigt klart anbefale denne 90 % som er en af mine nye favoritter. Det kan ikke blive mørkt nok – jeg er vild med den!

 

Resten af søndagen bliver fyldt ud med en god bog – jeg er totalt låst fast i Lotte og Søren Hammers krimiserie – og jeg nyder at lukke alt ned omkring mig mens jeg læser.

BONUS info – jeg er nu på Bloglovin. Tryk her hvis du vil have et notifikation hver gang jeg poster et indlæg.

/Trine – som ikke er så hidsig længere… Det er jo trods alt kun i-landsproblemer 🙂

 

 

 

 

<a href=”https://www.bloglovin.com/blog/18774003/?claim=e99jtbwvnnz”>Follow my blog with Bloglovin</a>

Skriv et svar

